29 mayo, 2015

Cinc equips d’alumnes de La Salle Manlleu participaran el proper 30 de maig a la final estatal del concurs Mathleague European. Es tracta de la fase presencial del concurs que tindrà lloc a la Universitat San Jorge de Saragossa i es desenvolupa en format TELEVISIÓ (Plataforma MATHLEAGUE TV©), després d’un fase on-line de classificació en què s’han resolt 15 proves matemàtiques en anglès.

Mathleague és una competició de matemàtiques internacional organitzada per la Fundació Talent matemàtic i científic i Wolfram Research, que té com a objectiu detectar i potenciar alumnes amb talent matemàtic. Funciona amb equips de 4 alumnes i un professor. Hi ha tres categories: primària, secundària i batxillerat. En aquesta edició hi han participat 927 escoles, amb 3.854 equips i 12.216 alumnes d’arreu d’Espanya.

Des de La Salle Manlleu hi hem participat amb 4 equips d’ESO i 2 de batxillerat i tots ells han quedat classificats entre els 15 millors equips estatals en la seva categoria. L’equip de professors està orgullós de la motivació que han mostrat els alumnes i l’esperit de col·laboració i la cohesió que hi ha hagut entre tots ells, destacant especialment el vincle creat entre alumnes de batxillerat i ESO. Alhora no ens oblidem que ha estat una activitat per potenciar els alumnes amb altes capacitats.

Per finalitzar, tal com diu el director de La Fundació Talent Matemàtic: “Tots els participants són campions de la cultura de l’esforç, de l’afany de superació, a part de ser uns bons estudiants de matemàtiques”

Fuente: LA SALLE MANLLEU