16 febrero, 2016

Està oberta la nova convocatòria per a realitzar la prova d’identificació i admissió al Programa Talento Cataluña que tindrà lloc el 19 de febrer de 2016 (divendres) al CosmoCaixa (Barcelona).

Aquesta convocatòria va adreçada a tots els estudiants de les escoles públiques, privades i concertades que cursin des de 3r de Primària fins a 3r ESO (fase individual) i de 3r de Primària fins a 2on de Batxillerat (fase d’equips), i està organitzada per la Fundación Talento Matemático i Científico.

Els alumnes seleccionats seran admesos en el Programa Talento Matemático©Programa Talento Científico©, Programa Talento Computacional© per al seguiment, orientació, motivació i integració, atenció a la diversitat i necessitats educatives especials, de nens amb altes capacitats matemàtiques i científiques.

La Fundación Talento Matemático y Científico porta a terme projectes educatius concrets, creats i dissenyats per promoure i divulgar l’ensenyament de les matemàtiques i de les ciències a nivell europeu de manera creativa i divertida, fomentant les habilitats de raonament i de resolució de problemes matemàtics.

El termini d’inscripció estarà obert fins al dia 18 de febrer a les 12:00. La prova és gratuïta.

ESTRUCTURA DE L’EXAMEN*

1. EXAMEN D’HABILITATS MATEMÀTIQUES. (avalua la capacitat de pensar i de resoldre problemes, no és una prova de coneixements).
      • Part A: Habilitats Matemàtiques i de resolució de problemes concrets.
      • Part B: Inquietuds científiques i motivació intrínseca.

1. CONCURS MATHCUP DE 75 MINUTS. FINAL LOCAL MATHLEAGUE EUROPE CATALUNYA.
    • Concurs de problemes matemàtics en equips de 4 alumnes. Les preguntes són en anglès.

*Els equips que participin a MATHCUP com a competidors de la Fase Local de MATHLEAGUE EUROPE hauran de realitzar tota la prova (tant la fase de equips com la individual).

HORARI

09:00 – 09:30 Acreditacions.

09:30 – 10:45 Examen d’habilitats matemàtiques.

10:45 – 11:15 Pausa.

11:15 – 13:00 Concurs per equips MATHCUP.